Obory


dekorativní

Výběr ze čtyř oborů


Škola pro zájemce nabízí čtyři studijní obory. Strojírenství – 3D technologie, stavebnictví (ŠVP Architektura pozemních staveb a ŠVP Pozemní stavitelství), elektrotechniku (ŠVP Robotika a ŠVP Informační technika) a technické lyceum.

dekorativní obrázek (ruce)

Široké uplatnění absolventů


Po složení maturní zkoušky mohou absolventi pokračovat ve studiu na vysoké škole nebo naleznou uplatnění v praxi.

Woman with books and ipad studying for college test

Možnost volitelných předmětů


Po pololetí druhého ročníku si žáci Technického lycea vyberou zaměření na zbývající dva roky a žáci ostatních ročníků vybírají volitelné předměty do čtvrtého ročníku.

str
str1

23 – 41 – M/01 Strojírenství


ŠVP       3D technologie – učební plán

Obor je určen pro technicky zaměřené chlapce i dívky. Náplní je příprava žáků pro nasazení do různých pozic v průmyslové výrobě i příprava k úspěšnému zvládnutí studia na vysokých školách technického zaměření. Ve výuce je samozřejmostí využívání počítačové techniky, používání nejmodernějších CAD/CAM systémů, CNC technologií, 3D skenování, 3D tisku a laseru.
Absolventi se velmi dobře uplatní jak ve strojírenství, tak i v jiných odvětvích průmyslu i u soukromých firem, zejména na místech konstruktérů a technologů, v provozně technických útvarech, technické kontrole, v zásobování, v obchodních službách, později i v oblasti nižšího a středního managementu firmy.
Jedná se o zaměření, ve kterém je kladen důraz na maximální využívání počítačů ve strojírenské výrobě. Žáci se naučí využívat nejmodernější CAD-CAM systémy určené nejen pro tvorbu výkresové dokumentace a 3D modelů, ale i pro vytváření programů pro CNC obráběcí stroje. Škola má pro tyto účely velmi dobře vybavené učebny, kde nechybí nejmodernější technologie, jako např. laserové centrum pro řezání a popis, zařízení pro tvorbu 3D modelů metodou 3D tisku a 3D scanner. Samozřejmostí je získání dovedností v oblasti tvorby programů pro CNC obráběcí stroje, kterými je škola rovněž velmi dobře vybavena.
Profilující předměty:
Strojírenská technologie – nauka o materiálech, způsobech výroby polotovarů i výrobků.
Stavba a provoz strojů – nauka o základních principech činnosti strojů a zařízení.
Praxe – největší podíl má výuka programování CNC strojů, laserové technologie, 3D tisk a 3D skenování.
Konstruování pomocí PC – návrhy a modelování součástí i celků pomocí nejmodernějších CAD systémů, tvorba výrobní dokumentace.

 

 

ele2
ele1

26 – 41 – M/01 ELEKTROTECHNIKA


ŠVP       Informační technika – učební plán

Elektrotechnika je pro všechny, kteří by chtěli navrhovat, vytvářet a programovat průmyslovou elektroniku.  Součástí oboru je také automatizace, měření, počítačová technika a dílčí specializace podle zvoleného zaměření. ROBOTIKA se zabývá automatizací a aplikací rozmanitých robotů a INFORMAČNÍ TECHNIKA cílí na programování aplikací a správu počítačových systémů v průmyslu.

Absolventi se mohou uplatnit především při technologických a konstrukčních činnostech v oblasti měřicí, regulační a revizní techniky, při výrobě a údržbě PC. Mohou pracovat jako elektrotechnici, konstruktéři, vývojáři, revizní a zkušební technici, servisní technici elektrických zařízení aj. Jsou připraveni i ke studiu technických oborů na vysokých školách.

Profilující předměty společné:
CAD systémy a 3D tisk – návrh schémat, rozložení a vizualizace desek plošných spojů následovaný základy modelování a 3D tisku průmyslových prototypů.
Elektrotechnika – elektronické součástky a řešení elektronických obvodů.
Mikroprocesorová technika – programování mikroprocesorů a realizace praktických zapojení na platformě Arduino a ESP32.
Elektronická měření– práce s měřícími přístroji, měření elektrických i neelektrických veličin, zpracování dat do technické dokumentace.
Zabezpečovací technika – inteligentní budovy, IOT, zabezpečovací technika v praktických aplikacích.

Profilující předměty zaměření INFORMAČNÍ TECHNIKA:

Zaměření profiluje IT technika do průmyslu, který rozumí sítím, dokáže administrovat operační systémy, sestavit počítač podle požadavků a naprogramovat základní aplikace.

Počítačové sítě – návrh, realizace, zabezpečení a správa počítačových sítí v oblasti průmyslu.
Operační systémy, Hardware počítače – správa počítačů na úrovni operačních systémů Windows a Linux i na úrovni server a hardwarové konstrukce počítače.
Programování – vývoj aplikací na platformě .NET pro účely informačních a databázových systémů.

ele2
ele1

26 – 41 – M/01 ELEKTROTECHNIKA


ŠVP       Robotika – učební plán

Elektrotechnika je pro všechny, kteří by chtěli navrhovat, vytvářet a programovat průmyslovou elektroniku.  Součástí oboru je také automatizace, měření, počítačová technika a dílčí specializace podle zvoleného zaměření. ROBOTIKA se zabývá automatizací a aplikací rozmanitých robotů a INFORMAČNÍ TECHNIKA cílí na programování aplikací a správu počítačových systémů v průmyslu.

Absolventi se mohou uplatnit především při technologických a konstrukčních činnostech v oblasti měřicí, regulační a revizní techniky, při výrobě a údržbě PC. Mohou pracovat jako elektrotechnici, konstruktéři, vývojáři, revizní a zkušební technici, servisní technici elektrických zařízení aj. Jsou připraveni i ke studiu technických oborů na vysokých školách.

Profilující předměty společné:
• CAD systémy a 3D tisk – návrh schémat, rozložení a vizualizace desek plošných spojů následovaný základy modelování a 3D tisku průmyslových prototypů.
• Elektrotechnika – elektronické součástky a řešení elektronických obvodů.
 Mikroprocesorová technika – programování mikroprocesorů a realizace praktických zapojení na platformě Arduino a ESP32.
 Elektronická měření– práce s měřícími přístroji, měření elektrických i neelektrických veličin, zpracování dat do technické dokumentace.
• Zabezpečovací technika – inteligentní budovy, IOT, zabezpečovací technika v praktických aplikacích.

Profilující předměty zaměření ROBOTIKA:

Zaměření formuje vývojáře robotů a výrobních linek, který dokáže navrhovat a programovat základní robotické nebo automatizační systémy s ohledem na průmysl 4.0.

• Robotika – návrh a aplikace různorodých robotů a robotických systémů v průmyslu 4.0.
• Automatizační technika – automatické řízení, výrobní linky, průmyslové počítače, programování pod normou IEC 61131-3.
 Programování – vývoj aplikací na platformě .NET pro účely komunikačních rozhraní v průmyslu.

sta1
sta2

36 – 47 – M/01 STAVEBNICTVÍ


ŠVP       Architektura pozemních staveb – učební plán

Obor je určen pro technicky zaměřené chlapce a dívky, kteří mají zájem podílet se na tvorbě životního prostředí, jehož je stavební činnost nedílnou součástí.
Náplň studia je koncipována tak, aby absolventi byli kvalitně připraveni pro další studium na vysokých školách či k okamžitému nástupu na různé pozice ve stavebních firmách. Absolventi mohou pracovat na pozici pracovníků v přípravě a realizaci stavebního díla (projektant, rozpočtář, mistr na stavbě, stavbyvedoucí, geodet a jiné).
ARCHITEKTURA POZEMNÍCH STAVEB prezentuje žákům širokou problematiku stavebnictví. Během studia se rozvíjí technické a estetické cítění, prostorová představivost, výtvarné nadání i tvůrčí schopnosti. Žáci poznají aktuální trendy a technologie. Vyučující seznámí žáky s historickým vývojem architektury a urbanismu a jejich nezastupitelnou rolí v utváření životního prostředí. Dále je při výuce kladen důraz na využívání nejmodernější technologie při návrhu objektů pozemních staveb – CAD systémů a vizualizačních programů. Žáci získají rovněž základní znalosti v oblasti geodetických měření a v praktických předmětech si uvědomí, jak je stavební činnost manuálně náročná. Nedílnou součástí je nauka o konstrukčním a statickém řešení stavebních objektů. Součástí vzdělávacího programu jsou i základní informace z oblasti ateliérové tvorby a interiérového designu.
Profilující předměty:
Pozemní stavby – nauka o základních i doplňkových konstrukcích objektů pozemních staveb včetně technického zařízení budov.
Konstrukční cvičení – tvorba projektové dokumentace od studie až po realizační dokumentaci stavebních objektů. Výuka probíhá s pomocí aktuálního softwaru běžně používaného v praxi. Škola disponuje programy AutoCAD, ArchiCAD a Lumion.
Architektura a urbanismus – nauka o základním plánování stavebních objektů a utváření prostředí, rozvoj sídelních útvarů ve společensky funkční a udržitelné celky.
Praxe – důraz je kladen na nezbytnost kvalitního provedení stavebního díla. Výuka probíhá ve školních dílnách, ateliérech a nedílnou součástí jsou odborné exkurze.

 

sta1
sta2

36 – 47 – M/01 STAVEBNICTVÍ


ŠVP       Pozemní stavitelství – učební plán

Obor je určen pro technicky zaměřené chlapce a dívky, kteří mají zájem podílet se na tvorbě životního prostředí, jehož je stavební činnost nedílnou součástí.
Náplň studia je koncipována tak, aby absolventi byli kvalitně připraveni pro další studium na vysokých školách či k okamžitému nástupu na různé pozice ve stavebních firmách. Absolventi mohou pracovat na pozici pracovníků v přípravě a realizaci stavebního díla (projektant, rozpočtář, mistr na stavbě, stavbyvedoucí, geodet a jiné).

POZEMNÍ STAVITELSTVÍ prezentuje žákům širokou problematiku stavebnictví. Během studia se rozvíjí technické cítění, prostorová představivost i tvůrčí schopnosti. Žáci poznají aktuální trendy  a technologie ve stavební výrobě. Vyučující seznámí žáky s problematikou pozemních staveb, s historickým vývojem architektury a jejich nezastupitelnou rolí v utváření životního prostředí. Dále je při výuce kladen důraz na využívání nejmodernější technologie při návrhu objektů pozemních staveb – CAD systémů a vizualizačních programů. Získají rovněž základní znalosti v oblasti geodetických měření a v praktických předmětech o manuální náročnosti stavební činnosti. Nedílnou součástí je nauka o konstrukčním a statickém řešení stavebních objektů. Součástí vzdělávacího programu jsou i základní informace z oblasti inženýrských a dopravních staveb.
Profilující předměty:
Pozemní stavby – nauka o základních i doplňkových konstrukcích objektů pozemních staveb včetně technického zařízení budov.
Konstrukční cvičení – tvorba projektové dokumentace od studie až po realizační dokumentaci stavebních objektů. Výuka probíhá s pomocí aktuálního softwaru běžně používaného v praxi. Škola disponuje programy AutoCAD, ArchiCAD a Lumion.
Stavební konstrukce – nauka o výpočtových metodách při navrhování a posuzování jednotlivých stavebních konstrukcí z hlediska bezpečnosti a hospodárnosti.
Praxe – důraz je kladen na nezbytnost kvalitního provedení stavebního díla. Výuka probíhá ve školních dílnách a nedílnou součástí jsou odborné exkurze.

 

lyt1
lyt2

78 – 42 – M/01 TECHNICKÉ LYCEUM


ŠVP       Technické lyceum – učební plán

Technické lyceum je obor, který připravuje budoucí absolventy hlavně k dalšímu vysokoškolskému studiu, ale přitom poskytuje střední odborné vzdělání se zaměřením na vybrané technické obory. Učební plán preferuje výuku dvou cizích jazyků, všeobecně vzdělávací, odborné a volitelné předměty, díky kterým se mohou žáci profilovat jedním ze tří směrů: informační technologie, strojírenství nebo stavebnictví.

Absolventi jsou připravováni tak, aby se v dalším studiu rychle orientovali a pružně přizpůsobili podmínkám vyšších odborných i vysokých škol, případně našli uplatnění v technické nebo podnikatelské praxi. Dosavadní zkušenosti jsou vynikající.

Žáci se dokonale naučí ovládat osobní počítač, aby jim skutečně sloužil a pomáhal v náročné práci. Skupina volitelných předmětů dotváří profil odborného zaměření studia v oblasti informačních technologií, strojírenství nebo stavebnictví.

Jednotlivé profilující předměty (zaměření) si žáci volí na konci druhého ročníku.
Technické lyceum je vhodné pro chlapce i dívky.

Profilující předměty:

INFORMAČNÍ TECHNOLOGIE
• Programovací techniky – tvorba algoritmů a datových abstrakcí, modulární programování, implementace lineárních struktur, kreslící a grafické nástroje, práce s databází a manipulace s daty, návrh tříd a práce s objekty.
• Mikropočítače a robotika – hardware jednočipových mikropočítačů a jejich programování v assembleru, programování PLC systémů a robotů ve strukturovaném jazyce, logické obvody.
• CAD systémy a simulace – modelování 3D objektů, 3D tisk, modelové a mechanické prototypy, programová simulace.
• Kybernetická bezpečnost a sítě – provoz a fungování počítačových sítí, správa a konfigurace síťových prvků, hrozby v kybernetickém prostoru a bezpečnostní opatření pro jejich redukci, základy kryptografie.
• Tvorba webových prezentací a aplikací – HTML, CSS, JavaScript, PHP a databáze, tvorba dynamický stránek s responzivním designem, Frameworky a pokročilé techniky.

STROJÍRENSTVÍ
Strojnictví – nauka o materiálech, způsobech výroby polotovarů i výrobků, základních principech činnosti strojů a zařízení.
CNC technika – základy programování CNC strojů, laserové technologie, 3D skenování a 3D tisk.
CAD systémy – 2D kreslení v programu AutoCAD a 3D modelování v Inventoru.
Počítačová podpora konstrukce – praktický návrh, výpočet a modelování strojních sestav.
Technická mechanika – výpočty zatížení a návrh strojních součástek.

STAVEBNICTVÍ
Stavitelství – nauka o konstrukčních a technologických postupech výstavby, vývoji architektury; základy projektování staveb.
Stavební konstrukce – základy stavební mechaniky, navrhování a statické posouzení jednoduchých stavebních konstrukcí.
CAD systémy – základy pro následné ovládání 2D a 3D CAD softwarů používaných ve stavební praxi.
Konstrukční cvičení – tvorba projektové dokumentace od studie až po realizační dokumentaci stavebních objektů. Výuka probíhá na aktuálním softwaru běžně používaném v praxi: AutoCAD, ArchiCAD a Lumion.